Müslümansınız, inancınız gereği başınızı örtüyorsunuz ve örtmediğinizde vicdanınıza söz geçiremiyor, rahat edemiyorsunuz. Ben huzursuzum ne yapmalıyım diyorsunuz. Size, “başörtüsü dînin zarûriyâtındandır, yani hükmü zarûrî, açık ve kesin emirler kısmındandır, farzdır, farziyeti içtihat konusu teşkil etmez. Öyleyse gereğini yapmak zorundasın. Beşeri yaptırımlar seni isyana sürüklememeli. Hâlike isyan olan işte, mahlûka itaat olmaz” deniliyor.
Çıkış yolu arıyorsunuz. ‘Peruk tak’ diyenler çıkıyor. Araştırıyorsunuz, peruğun eskiden daha çok insan saçından yapıldığını, şimdi ise sentetik elyaf ve benzeri şeylerden de yapıldığını öğreniyorsunuz. Hz. Peygamber’in (SAV) kadınlara, bir başka kadının saçını başlarına koymayı veya saçlarına eklemeyi yasakladığını, her kadının kendi saçı ile var olmasını istediğini öğreniyorsunuz. Eğer mazeret sebebiyle başa saç eklenecekse, bunun da insan saçı olmasının men edildiğini; yün, pamuk vb. nesnelerden yapılan saç benzeri şeylerin olmasına ise izin verildiğini okuyor ve biraz rahatlıyorsunuz. İtimat ettiğiniz insanların, “saç ve benzeri nesnelerin de yabancı gözlerden sakınılması gerektiğini, uygun örtü ile kapatılmasını, ancak eşe ve nikâh düşmeyen akrabaya gösterilebileceğini” söylediğini görüyorsunuz.
Neden diye sorduğunuzda, “perukla saçları kapatmak, göğüslere benzeyen bir sütyenle göğüsleri kapatmaya benzer. Örtünmenin gerekçesi, karşı tarafa çekici geleceği kabul edilen organların kapatılmasıdır. Dini hayatınla resmi hayatını ayıramazsın. Din bütün hayatına hükmeder. Resmî ve genel hayatında da dinini yaşamak, korumak ve tebliğ etmekle yükümlüsün. Tesettüründen, görünüşte de olsa vazgeçip, görünüş itibariyle bile olsa başını açman, bu sosyal ve dinî yükümlülüğü ortadan kaldırmaz” diyorlar.
Söyler misiniz, ben ne yapmalıyım. Çalışmak zorundayım ve kamuda görev yapıyorum. Öğretmenim. Benim inancımı paylaşmayanların beni anlaması zor biliyorum. Ben herkese saygı gösteriyorum, herkesten de doğal olarak saygı bekliyorum. Herkes kadar benim de vergim alınıyor ve ben de aynı oranda hizmet üretiyorum. Bir başkasının beni kendisi gibi görme hakkı olabilir mi? Ben onun hayatına saygı gösteriyorsam, o neden benim hayatıma ve inancıma saygı göstermez. Söyler misiniz, bana bu huzursuzluğu yaşatmaya, inanç değerlerimle, inançlarıma aykırı çalışma mecburiyetim arasında yaşadığım beyin zonklamasına neden olmaya kimin hakkı var?
…
Bu haklı çığlığa cevap verebilecek babayiğit varsa bir adım öne çıksın. Alanım ve branşım itibariyle dini boyutuyla ilgili cümle kuramıyorum. Dışarıda başörtülü ama kamuda perukla çalışıp serzenişte bulunan bayana, “sana kamusal alan diye dayatılan zorbalık koca bir yalandır” diyorum.
Her sabah okul kapısında öğrencilerinin ve kapıda bekleşen velilerin huzurunda başörtüsünü çıkarıp, utangaç ve mahcup bir edayla, “bu tabloyu yaşamaktansa, yerin dibine girmeyi tercih ederim” dercesine yüreği sıkışan öğretmene vicdanı sızlamayan adamın vicdan taşıdığından şüphe ederim.
Yıllarca üniversite kapılarında özgürlükleri turnikelere sıkıştırılan kızların gözyaşlarıyla ıslandık. Başörtüsü yasağının uygulanması için öğretim üyelerine dönüp “Gerekirse bilimsel çalışmaları askıya alın” diyen Kemal Alemdaroğlu gibi profesörlerin(!) fütursuzluklarına dişimizi gıcırdattık, ikna odalarında imha edilmeye çalışılan çocukların ağırlaşan sancılarının altında ezildik. Şehit annesini başörtülü olduğu için protokolden kaldıran komutan yüzünden gerildik. Öykündükleri batıdaki özgürlükleri sıralayıp, siz Maraş’ta namusumuza el uzattı diye alnına kurşun yiyen Fransız’dan daha da Fransızlaştınız. Eğer milli mücadelede şehit olan Erzurumlu Nene Hatun, Kara Fatma, Adana’dan Hatice Hatun, Osmaniye’den Tayyar Rahmiye, Aydın’dan Ayşe Hanım, Gördesli Makbule Hanım, İstanbullu Asker Saime hayatta olsalardı, sizin bu ülkenin çocuğu olduğunuza inanmaz ve “siz varken düşmana ne gerek var” derlerdi dedik.
Yıllar sonra üniversite kapılarındaki dram bitti ama kamuda ne yazık ki hala devam ediyor. İnsanlar bir başkası gibi görünmeye zorlanıyor. Herkesi torna ürünü olarak görmek isteyen zihniyet, farklılıklara tahammülde hazım sorunu yaşıyor; “Kamusal Alan” diye zihinlere çizgiler çiziyor ve bu alanda hizmet üretenin özgürlüklerini elinden alıyor. Okullarda çocuklara da üniforma mecburiyeti şart koşuyor ve herkesi haki yeşili asker gibi görmek istiyor. İnsanlar, ‘bunlar insani mi’ diye sorgulamak yerine, kabullenmekle kalmıyor, üstüne üstlük bazıları kurallara ve kuralcılara sadakat yarışına giriyor. Herkes 41 numara ayakkabı giyecek dendiğinde, ‘bu ne saçmalık’ diyebilen insan; herkes aynı standartta, aynı renkte giyinecek denildiğinde, nedense hikmet aramaya, gerekçe üretmeye soyunuyor.
Efendim, bu işin hikmeti falan yok. Bu dayatmalar zırvadan da ötedir. İnsan fıtratına aykırıdır. Bütün başı açık öğretmenlere, “okul kapısında, dışarıda açık dolaşabilirsin ama okul kapısına geldin, al şu maskeyi suratına tak ve gün boyu böyle dur, buranın kuralı bu… Burada kendin olamazsın, başkası olmak zorundasın” demek ne kadar saçma gelecekse, emin olun ki empati yaptığınızda okul veya herhangi bir devlet kurumunun girişinde, “örtünü çıkar, çok rahatsız oluyorsan başına da şu maskeyi tak, buranın kuralı bu” demek en az onun kadar saçmadır.
Türkiye yeni anayasayı konuşuyor. Bazı aklı evveller, “istisnai eşitlik” diye formül üretmeye çalışıyor ve aklı sıra zemin yokluyor. Yeni anayasa “din ve vicdan hürriyetini” teminat altına almak zorundadır. ‘Kamusal alan’ adına yapılan dayatmalar ve meşru olmayan yasal düzenlemeler bir an önce son bulmalıdır. Kamusal alana girene kadar değil, bu ülkede zulüm bitene kadar saçmalıklarla mücadele etmek akıl sahibi herkesin ortak görevidir.
Her sabah aynı tabloyu yaşamaktansa yerin dibine girmeyi tercih eden öğretmenim, seni anlıyor ve sonuna kadar haklı buluyorum. Seni anlamayanları, her sabah peruk takarak okula girmeye; gün boyu okulda kalıp, okul çıkışında peruğu tekrar çıkarmaya davet ediyorum.
Biraz empati lütfen…
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Siyonizmin sponsorları da bedelini ödeyecek
Zorluklar dayanışmayla aşılır, sorunlar örgütlenerek çözülür
Örgütlü gücümüzle tarih yazıyor, yetkimizle kazanım üretiyoruz
Eğitim sisteminin ihtiyacı tamir mi, imar mı?
Salgın sürecinde bir fedakârlık örneği: Eğitim çalışanları
Hakkımızdan azına razı olmadık, olmayız
Pagan kültürden medet uman çağdaşlık
Kamu görevlisi devletin yükü değil, gücüdür
Yeni ufuklardan yeni umutlara
Paradigmalar sarmalında kadın ve emek
Denetim, kadavraya otopsi değil, hayata koruyucu hekimlik yapmaktır
Fedakârlıklarımızın ham maddesi ideallerimizdir
"Eğitim kovayı doldurmak değil, ateşi tutuşturmaktır"
Seçimimiz daha ideal bir eğitim düzeni içindir
Şiddet eğitimi tehdit ve tahdit ediyor
Yanlışı göstermek doğruyu görenlerin hakkıdır
Bir istiklal ve istikbal meselesi olarak öğretmenlik mesleği
Bugün için umut gelecek için müjdeyiz
Sıralama ve yerleştirme baskısı altındaki ortaöğretime yerleştirme serüvenimiz
Niceliğimizin büyüklüğünü niteliğimizin gücüyle besliyoruz
Yabancı dil öğretimi için önce öğretmen
Cefayla açılan yolu vefayla yürüyoruz
Özel öğretimin hâli ve sorunlarının halli
Tarihin öznesi olmak için paradigmayı değiştirmeliyiz
Millî Eğitim millî eğilime uymalıdır
Hikmet sırrına erebilen üstün zekâlı çocukları tanıma ve yetiştirme davamız
Büyük Türkiye hedefine inanmış 402 bin üyeyle yeni anayasa yolculuğu başlatıyoruz
Muhaciri olduğumuz dünyanın Ensarı olmak
"Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın..."
Öncü medeniyet davasında imam hatip okullarının önemi ve sorumluluğu
Hep birlikte hareketleneceğiz, bereketlenerek büyümeye devam edeceğiz
Şimdi, herkesin kazandığı toplu sözleşmeyi anlatma vakti
Kültür elçisi olarak misafir öğrenciler
'İnsanlığın son adası'nda mesuliyetimiz
Denetimin unvan, imkân ve yetki sorunu
Hayatı Hakk'a uydurmak için bismillah...
Hayatı Durdurmak Kimlerin İşine Yarar?
KYK Artık Sorunların Altını Değil Üstünü Çizmeli
Öğretmenler Neden 'Ek Dersi' Değil de 'Ek İşi' Tercih Ediyorlar?
Dünü Kuşanıp Yarını Kuşatacaklar Buluştu
Yüreği, Kavgası, Sevdası ve Kalemi Güzel Adam
Ya Cumhurbaşkanı Öğretmen Olsaydı!
'Akademik Zam' Yeni Hükümetin Önceliği Olmalıdır
Aynı Sorun Aynı Hata Aynı Tartışma
FATİH Projesi Mesleki Eğitimi Uçurabilir mi?
İmkânsız Diye Bir Şey Yoktur
İHH'ya Hasım Olanlar İsrail'e Hısım Olanlardır
Milli Eğitimin Çağı Dönüştürecek Projesi
YÖK, Teknik Öğretmenleri Duymalıdır
Şafak Pavey'in Merhameti Değil, Rosa Parks'ın Başarısı
Sendikacılığın Öğretmeni Erol Battal
Öğretmenler Zimmetle Karşı Karşıya!
Sayın Bakanım, Bürokratların Öğretmene Neden Zulmediyor?
MEB Hukuk Müşavirliği Başörtüye Serbestliği Hazmedemedi mi?
Onlar Çaresizliklerinden, Biz İse İnsanlığımızdan Utandık
Eğitim-İş’e Acil Şifalar Diliyorum
Kılık Kıyafet Özgürlüğü Eyleminde Dik Duranlar ve Dibe Vuranlar
MEB “Unutan iyileşir” Politikasını Bırakmalı
Milli Eğitim 100 Temel Eseri, Ertuğrul Günay İse Kendini Gözden Geçirsin
Sıddık Ertaş’ın Rosa Parks Duruşunu Kutluyorum
Devletin Sadık Kulları ‘Çiçek Olun’…
Statükonun Mankurtlaşmış Kibirli Bekçilerine
Vali Öğretmenleri Anladı Darısı Hükümete
Çığlıklar Feryada Dönüştü Çözüm: İl Emri
Eğitim-Bir-Sen Neleri Yapmadı?
Bakan Felaket Tellallarını Ters Köşeye Yatırdı
Bakan’ın İçi Burkulmuş, Biz ise Çileden Çıktık
Öğretmenler Bu Kez Himmet Değil Buğday İstiyor
Herkesi Eğitim Müfettişi Olmaya Davet Ediyorum
Bazı Eğitim Müfettişleri İstiklal Mahkemelerine Rahmet Okutuyor!
Özel Harekât Okullara Kaydırılsın (!)
Yalan Namertlerin Cesaretidir
Fişleyen Rektörü ve Dışlanan Doçenti Anlayabilmek…
Kurban Olarak Daha Kaç Okul Müdürü Lazım?
Şeflere “Ötanazi” Uygulanıyor
BT Öğretmenlerinin Sorunları Çözülebilir mi?
Sözleşmeli Yolluğunda Yanlışlar Zinciri!
Soru çözen öğrenciden sorun çözen insana
O, önde gidenlerin öncülerindendi
Fedakârlıklarımızın ham maddesi ideallerimizdir
Gelecek güzel günler bizim gayretlerimizle şekillenecek
İstiklâl ve istikbâl mücadelemiz
Bir halk destanı: 15 Temmuz
Müzakere kültürü
Çanakkale-Gazze Hattında İnsan-ı Kâmili Aramak
Bizimle canlanacak nice umutlara doğru
Örgütlü olmanın bereketiyle birleştik, birleştikçe büyüdük ve güçlendik
Psikopatik zevzeklerin kuru gürültüsü
Öğretmenlik Meslek Kanunu iptal davası
FİLİSTİN DİRENİŞİ, MÜSLÜMANLARIN GELECEĞİ VE EMPERYALİZMİN ÇÖKÜŞÜ