Haber
2017-01-18 10:07:35
Müfredatın paydaşların görüşüne açılmış olması önemli bir adımdır

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Milli Eğitim Bakanlığı’nca hazırlanan müfredat taslağının kamuoyunun görüşünü almak üzere askıya çıkarılmasının önemli bir adım olduğunu ifade ederek, “Eğitim-Bir-Sen olarak programların askıya çıkarılmasını ve kamuoyundan görüş alma sürecini olumlu bulmaktayız Müfredatın tartışılmaya açılması, Türkiye’nin geldiği nokta açısından demokratik olgunluk” dedi.
 

Ali Yalçın, TGRT Haber’de eğitim gündemiyle ilgili açıklamalarda bulundu.

Mevcut müfredattaki problemlerin toplumun her kesimi tarafından birçok kez gündeme getirildiğini belirten Yalçın,  “Eğitim üç unsur üzerinden ifade edilebilir: Öğrenci, müfredat ve öğretmen. Diğerleri eğitimi kolaylaştıran ya da zorlaştıran unsurlardır. Öğrencileri, müfredat üzerinden öğretmenlerle geleceğe hazırlıyorsunuz. Bunun, toplumun değerleriyle barışık, toplumun değerlerini yansıtan, geleceğe hazırlayan bir formatta sunulmasına ihtiyaç var. Eğitim-Bir-Sen olarak, baskıcı, aşırı ideolojik, tek tipçi ve farklılıklara izin vermeyen bir eğitim sistemi yerine; öğrencilerimizin kendi değerleriyle barışık yetişmesini, kendilerini en iyi şekilde gerçekleştirebilmelerini, yeni gelişmelere açık olmalarını ve böylece dünyayla rahatlıkla rekabet edebilmelerini sağlayacak bir eğitim sistemi istiyoruz. Eğitim, dinamik bir süreç, devamlı değişim içerisinde yenilenmeyi gerektiren çağın şartlarına göre düzenlenmelidir. Eski kalıplarla eğitim sürecini sürdüremezsiniz. Bu bağlamda bu yenilenme hareketi çok önemlidir” şeklinde konuştu.
 

Bakanın “beyaz kitabın dışına çıkmayacağız” gibi bir cümle kurmasının bazı soruları beraberinde getirdiğini kaydeden Ali Yalçın, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Türkiye’de devletin dizaynı anlamında, devletin kontrol altında tutulması noktasında bir kırmızı kitaptan bahsediliyordu. Milletin formatlanması, aynı hizada yürütülmesi ve aynı noktaya çekilmesi için beyaz kitap mı var? İşin gerçeği, bu konuda soru işaretleri belirdi. Bu beyaz kitap hadisesi nedir. Eğer beyaz kitap müfredata ilişkin bir kitapsa, böyle bir durum söz konusuysa, bu demokratik tartışma kadük kalır. Beyaz kitap denildiğinde müfredata ilişkin üst norm veya bir yerden verilen bir şey mi var, bu anlamda bir soru işareti belirdi. Bu konunun tartışılması gerektiğini düşünüyorum.”
 

Türkiye’de haftalık ders saatlerinin fazla olduğu yönünde tartışmaların olduğunu ancak bunun gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Yalçın, “Yayınladığımız raporda, haftalık ders saatleri ve ders saatlerine ayrılan süreyi ayrıntılı olarak tartışmıştık. Raporumuzda da görüldüğü üzere Türkiye’de derslere ayrılan sürenin, OECD ülkelerinde derslere ayrılan sürelerin ortalamasından bir hayli düşük olduğu görülmektedir. Türkiye ilkokulda eğitime yıllık 720, ortaokulda 840 saat ayırmaktayken, OECD ortalamasının ilkokulda yıllık 799, ortaokulda ise 915 saat olduğu ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de ilk ve ortaokulu bitiren bir öğrenci, OECD’deki akranlarına göre toplam 7,5 ay daha az eğitim almaktadır. Dolayısıyla derslere ayrılan toplam sürelerde ve özellikle de temel derslere ayrılan sürelerde herhangi bir azaltmaya gidilmemeli, derslerin içeriği sadeleştirilmelidir” diye konuştu. 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen